• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • Español
Державні закупівлі в Іспанії
Опубліковано 14 серпня 2020 року о 14:39

Ринок державних закупівель в Іспанії

Іспанська система державних закупівель розподіляє повноваження серед центральних органів влади і мережею регіональних інститутів. Різноманітність державних замовників відкриває додаткові можливості, наприклад, використання майданчиків з електронних закупівель (платформи «e-procurement») і мережі покупців, створеної в останні роки на всіх рівнях влади: національному, регіональному та місцевому. Окрім інновацій, покращений контроль за держзакупівлями допомагає вивести їх на рівень відповідності директивам ЄС, що регулюють взаємовідносини країн-учасниць у сфері держзамовлень.

Законодавство Іспанії у сфері електронних закупівель

Законодавча база складається з трьох законів: оновлений  09.03.2018 р. текст Закону про державні контракти, затверджений Королівським указом 14 листопада 2011 р.; Закон про держзакупівлі в комунальній сфері, на транспортні та поштові послуги від 30 жовтня 2007 р.; Закон про держзакупівлі у сфері оборони і безпеки від 1 серпня 2011 р. Усі три закони узгоджені з відповідними Директивами ЄС. Регіональні інститути влади керуються Актами про закупівлі, закріпленими на місцевому законодавчому рівні.

Різновиди закупівельних процедур в Іспанії 

Застосовуються 6 моделей: відкритий аукціон, обмежений тендер, переговорна модель, діалог з конкурентами, спрощені (малі) закупівлі і конкурсні проєкти. Перші дві моделі є найбільш поширеними у сфері держзамовлення, при цьому обмежений тендер передбачає певну процедуру, при якій замовник відкриває свої пропозиції кільком претендентам (не менше 5) з правом перевірки їх фінансового стану. Переговори і діалог використовуються з відібраними підрядниками (від 3 і вище) при складних закупівлях. Наприклад, коли не потрібно вказувати специфічні технічні дані або постачальникам дозволено висувати інші умови виконання заявки, ніж обумовлено в технічному завданні.

Спрощеними вважаються електронні закупівлі на суму від 18 000 євро до 60 000 євро (товари, послуги) і від 50 000 до 200 000 євро (роботи). Для держзамовника немає обмежень на подібні контракти, він може вибирати процедури і виконавців на свій розсуд. Сюди ж відносять і так звані «малі» контракти до 18 000 євро (товари, послуги) і до 50 000 євро (роботи). Відомості про оплату за них не публікуються в бюлетені. Це найбільш популярна модель регіональних закупівель.

Конкурсні проєкти в основному застосовуються там, де висуваються проєкти на здійснення будь-яких завдань в архітектурі, будівництві, інжинірингу, програмуванні, містобудуванні і т.п. Обов'язковим елементом такого тендеру є оціночне журі, склад  якого зберігається в таємниці.

Терміни тендерів

Особливістю іспанської системи держзакупівель є гнучкі терміни. Крім 52 днів, які мають бути вказані в журналі ЄС, застосовується наступна система термінів: 26 днів на національному або регіональному рівнях для аукціонів на здійснення робіт і 15 днів - для послуг і товарів. Якщо конкурс закритий, дані терміни можуть бути зменшені, а у разі складних замовлень - узгоджено у відповідності до складності виконання. Тендери за моделями переговорного типу взагалі можуть бути виконані виключно за термінами, узгодженими між замовником і виконавцем.

Реєстр замовників і виконавців держзамовлень, контроль

В Іспанії діє Офіційний реєстр замовників і виконавців за держзамовленням (ROLECE), який доступний на всіх рівнях влади. Існує й інший реєстр держконтрактів (Public Contracts Registry), де зібрана інформація про всі сплачені контракти у державному секторі країни.

Крім цих реєстрів є ряд проміжних контрольних інститутів, за допомогою яких проводиться моніторинг аукціонів і їх результатів. Наприклад, є спеціальні державні регіональні бюро, які діють у 17 автономних областях Іспанії і двох містах з автономним статусом. Інспектори цих установ ведуть статистику і відстежують законність процедур електронних торгів всередині країни. Регіональні замовники електронних торгів підпорядковуються регіональним аудиторським управлінням. Крім того, кожен регіон має свій інтернет-портал закупівель, а на сайтах великих замовників - спеціальний розділ закупівель.

Міністерстві фінансів Іспанії визначено головним контролюючим та координуючим органом державної влади Іспанії у сфері національних держзакупівель. У його обов'язки входить збір і аналіз даних про всі держзакупівлі, підготовка звітів уряду, консультації ключових держзамовників, а також представництво Іспанії у сфері держзамовлення на міжнародному рівні та в ЄС. Інформація про актуальні тендери та процедуру подачі заявок розміщується на офіційній сторінці Мінфін Іспанії у розділі «Платформа державних закупівель». Відповідні публікації також дублюються у спеціальному віснику ЄС про проведення тендери.

Корисні посилання

https://ted.europa.eu/ (англомовний ресурс)

https://contrataciondelestado.es/ (іспаномовний ресурс)

https://www.madrid.org/cs/Satellite?language=es&pagename=PortalContratacion%2FPage%2FPCON_home (іспаномовний ресурс)

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux